Γιατί είναι αναγκαίος ο οφθαλμολογικός έλεγχος στα παιδιά πριν ξεκινήσει το σχολείο

Σύμφωνα με έρευνες, 80% όσων μαθαίνει το παιδί στο σχολείο παρουσιάζονται με οπτικό τρόπο, κάθε λοιπόν διαταραχή της όρασης μπορεί να είναι επικίνδυνη και επιβλαβής, σύμφωνα με επιστήμονες του Αμερικανικού Εθνικού Κέντρου Όρασης των Παιδιών & Οφθαλμολογικής Υγείας.

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι οι διαταραχές αυτές είναι εξαιρετικά συνηθισμένες, αφού περισσότερα από ένα στα τέσσερα παιδιά σχολικής ηλικίας και 5-10% των παιδιών προσχολικής ηλικίας πάσχουν από οφθαλμολογικά προβλήματα, ενώ περισσότερα από ένα στα πέντε έχουν αδιάγνωστα προβλήματα στα μάτια, επειδή δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ από οφθαλμίατρο.

«Όταν το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στο σχολείο, από το να μη βλέπει καλά ό,τι γράφει ο δάσκαλος στον πίνακα έως το να μη μπορεί να διαβάσει σωστά, όχι μόνο παρεμποδίζεται η μάθηση, αλλά του προκαλείται σύγχυση, αισθάνεται άσχημα για τον εαυτό του και μπορεί τελικά να επηρεαστεί αρνητικά η στάση του απέναντι στη μάθηση καθαυτή» αναφέρει ο χειρουργός-οφθαλμίατρος δρ. Αναστάσιος Κανελλόπουλος, καθηγητής Οφθαλμολογίας Πανεπιστημίου Νέας Υόρκης και συμπληρώνει: «Δεδομένου, λοιπόν, ότι τουλάχιστον 25% των παιδιών σχολικής ηλικίας έχουν οφθαλμολογικές παθήσεις, είναι πολύ σημαντικό να γίνεται προληπτικός έλεγχος της όρασης κάθε χρόνο πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ώστε να αντιμετωπιστεί εγκαίρως οποιοδήποτε δυνητικό εμπόδιο στην επιτυχία και την ευεξία του παιδιού στο σχολείο. Τα περισσότερα οφθαλμολογικά προβλήματα στα παιδιά είναι αντιμετωπίσιμα, αν διαγνωστούν εγκαίρως».

Τα ύποπτα συμπτώματα

«Αυτό που πρέπει να θυμούνται οι γονείς είναι ότι τα παιδιά συνήθως δεν παραπονιούνται για την όρασή τους, διότι δεν συνειδητοποιούν καν ότι δεν βλέπουν καλά».

Έλεγχος για ύποπτα συμπτώματα είναι απολύτως απαραίτητος:

* Πονοκέφαλος, κούραση των ματιών, υπερβολικό βλεφάρισμα ή τρίψιμο των ματιών.

* Θολή ή διπλή όραση.

* Αλληθώρισμα ή κίνηση των ματιών ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.

* Διάβασμα με το βιβλίο πολύ κοντά στο πρόσωπο.

* Σκύψιμο χαμηλά στο τραπέζι, όταν διαβάζουν ή γράφουν.

* Χρήση μόνο του ενός ματιού (το παιδί μπορεί να κοιτάζει από το πλάι ή να κλείνει το ένα μάτι, όταν θέλει να δει κάτι).

* Δυσκολίες στο διάβασμα (π.χ. χάνει λέξεις ή παραλείπει ολόκληρες προτάσεις, πρέπει να δείχνει κάθε λέξη με το δάκτυλο για να μείνει στην ίδια γραμμή, διαβάζει αργά ή δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει, επαναλαμβάνει τις λέξεις ή μπερδεύει τις παρόμοιες λέξεις και τις διαβάζει λάθος).

* Επίμονη αντιστροφή γραμμάτων ή λέξεων (μετά τη Β’ Δημοτικού).

* Δυσκολίες στο να θυμηθεί, να αναγνωρίσει ή να αναπαράγει σχήματα.

* Φτωχός συντονισμός ματιών-χεριών.

* Διάσπαση της προσοχής στην τάξη.

Πηγή: iPaideia.gr

   

Άφησε ένα σχόλιο

*